Máte sedavé zamestnanie?

Pokiaľ je vaša odpoveď áno, mali by ste si dať krátky dvojminútový strečing.

Sedenie
Práve kvôli dlhému sedeniu sa nám ukladá tuk v oblasti brucha a vnútorných orgánov. Vtedy môžeme hovoriť o viscelárnej obezite, a teda o tej najrizikovejšej forme obezity, ktorá spôsobuje infarkt, cukrovku, rakovinu a iné vážne ochorenia.

Zdroj: Pixabay.com

Dlhé sedenie tiež spôsobuje stagnáciu krvi v dolných končatinách, čím sa zvyšuje riziko krvných zrazenín, hemoroidov a varixov. Lekári hovoria o sedavom zamestnaní ako o jednom z najsilnejších rizkových faktorov, ktoré vedú až k mozgovej porážke. V neposlednom rade dlhé sedenie podporuje vznik a rozvoj rakoviny hrubého čreva a prostaty.

Ktoré profesie sú vystavené riziku?
Pozor by si mali dávať napríklad zamestnanci v oblasti administratívy, manažmentu, programovania, redakčnej práce ale aj šoféri. Teda všetci ľudia, ktorí počas pracovnej doby prevažný čas sedia.

Vstaňte a vytvorte si novú rutinu
Nemusíte prepadať panike. Naozaj sa vás nesnažíme vystrašiť. Ide o fakty, ktoré by sme mali brať do úvahy a čo najskôr si svoje zlé návyky upraviť.

  • Menej je niekedy viac. Tri krátke svižné prechádzky sú lepšie ako jedna dlhá.
  • Obednú prestávku trávte aktívne.
  • Každú hodinu si dajte aspoň dvojminútový strečing.
  • Prestaňte používať výťahy a radšej zvoľte schody (bez výhovoriek).
  • Pokiaľ je to možné, vymeňte si pracovnú stoličku za fitloptu.
Zdroj: Pixabay.com

Forgot Password