Z dôvodu zákazu vychádzania boli všetky pracoviská Ministerstva vnútra SR až do odvolania zatvorené. Dnes sú opäť prístupné, ale vstup je možný len osobám, ktoré sa preukážu potvrdením o negatívnom teste na ochorenie COVID-19 nie starším ako z 29. októbra. Dvere otvoria i ľuďom, ktorí spadajú do výnimiek z uznesenia vlády z 28. októbra o zákaze vychádzania počas núdzového stavu. „Vstup na základe výnimky je však potrebné preukázať príslušným dokladom,“ uvádza rezort.
Vstup občanov budú koordinovať poverení zamestnanci a supervízori.
Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny a dodržiavať stále platné hygienické opatrenia (R-O-R). „Za neuposlúchnutie dodržiavania protiepidemiologických opatrení, ako aj za porušenie nariadenej izolácie môže príslušník Policajného zboru na mieste uložiť pokutu v blokovom konaní až do výšky 1000 eur,“ pripomína ministerstvo.
Ako po novom fungujú jednotlivé oddelenia?
Oddelenia dokladov
- Vodičské preukazy a cestovné pasy sa vydávajú bez obmedzení. V agende občianskych preukazov sa počas núdzového stavu nevydávajú certifikáty pre elektronický podpis (na tento účel je pre držiteľov aktivovaných elektronických občianskych preukazov k dispozícii bezplatná e-služba).
- Počas núdzového stavu neplatia lehoty platnosti uvedené na dokladoch (s výnimkou cestovných pasov) – automaticky sa predlžujú až do uplynutia 4 mesiacov po skončení mimoriadnej situácie vyhlásenej v súvislosti s pandémiou COVID-19.
Evidencia zbraní
- Na úseku zbraní a streliva polícia nebude prijímať žiadosti o úkony, pri ktorých počas krízovej situácie neplynú alebo sa nepredlžujú lehoty. V ostatných prípadoch je akceptované telefonické alebo mailové oznámenie žiadateľa.
- Od 1. novembra začína plynúť zbraňová amnestia. Aktuálna situácia ľudí, ktorí chcú nelegálne držanú zbraň a strelivo vrátiť nijako neobmedzuje.
Okresné úrady a klientské centrá
- V plnom rozsahu zabezpečujú agendy na úsekoch overovania listín a osvedčenia podpisov, živnostenského podnikania, cestnej dopravy a pozemných komunikácií, katastra nehnuteľností, životného prostredia a poľnohospodárstva, lesného hospodárstva, poľovníctva a pozemkových úprav. K dispozícii sú aj podateľne, pracoviská však akceptujú i podania elektronickou poštou (do troch dní je ale potrebné podanie doplniť listinnou podobou alebo autorizovať elektronickým podpisom).
- Osobné konzultácie a pojednávania len po dohode s klientom, na ďalších úsekoch len po objednaní sa na termín so zodpovedným zamestnancom.
Ministerstvo vnútra SR napriek všetkému vyzýva ľudí, aby uprednostnili telefonickú, elektronickú alebo písomnú komunikáciu.