zdroj: pixabay
V období od 23. marca do 29. mája na ňu zavolalo 426 starších ľudí, ktorí žiadali o pomoc s nákupmi potravín, drogérie alebo liekov. Cez linku si seniori tiež vybavovali doručenie rúšok.
Požiadať o pomoc sa dalo aj na špeciálnej mailovej adrese, tá odbržala 31 správ.
„Objednávok prijatých na nákup potravín a drogérie bolo 155, na nákup liekov bolo zaznamenaných 33 požiadaviek a 146 ráz bolo poskytnuté sociálne poradenstvo. Počas uvedeného obdobia bolo vydaných 1 214 rúšok,“ informovala Naďa Šimová, šéfka Odboru sociálnych služieb.
Dopyt po nákupoch potravín a drogérie bol najvyšší z mestskej časti Chrenová.
Nasledovali Zobor, Staré Mesto, Klokočina a Čermáň. Najnižší záujem o túto službu bol na Dieloch a na Kyneku.
Najvyšší záujem o objednávanie potravín, liekov a rúšok bolo zaznamenaných v prvých desiatich dňoch fungovania krízovej linky. Záujem potom klesol približne o tretinu.