Sociálna poisťovňa s poistencami počas koronakrízy minimalizovala osobný kontakt. Záujemcovia o niektorú z dôchodkových dávok museli dodržať komplikovaný postup. Na začiatku bola žiadosť o spísanie žiadosti o dôchodok, nasledoval telefonický rozhovor a dohoda času, kedy klient príde osobne podpísať už vyplnenú žiadosť. Od pondelka sa však aj táto služba vracia do pôvodných koľají, Sociálna poisťovňa ruší všetky osobitné postupy spisovania žiadostí o dôchodok, ktoré platili v súvislosti s preventívnymi opatreniami prijatými v čase pandémie koronavírusu.
Od 1. júna sa žiadosť o dôchodok opäť spisuje za osobnej prítomnosti žiadateľa v príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne.
Klienti si môžu dohodnúť termín spísania žiadosti prostredníctvom Rezervačného systému, telefonicky alebo osobne. „Následne s ním zamestnanci Sociálnej poisťovne v dohodnutom termíne žiadosť o dôchodok spíšu,“ informuje Sociálna poisťovňa. Aj tu však platia prísne hygienické opatrenia, ktoré je vzhľadom na ochranu zdravia oboch strán potrebné dodržiavať.
Žiadateľov, ktorí už poslali „Žiadosť o spísanie žiadosti o dôchodok“ pred 1. júnom, budú zamestnanci príslušnej pobočky kontaktovať za účelom dohodnutia termínu vyplnenia potrebných dokumentov. „Aby spísanie žiadosti o dôchodok bolo bezproblémové, je potrebné, aby si žiadateľ o dôchodok so sebou priniesol všetky potrebné doklady a potvrdenia o svojom zamestnaní, ktoré má k dispozícii,“ uzatvára poisťovňa.