Menej papierovania, zapisovania a viac času pre klientov. Ako to dosiahnuť? Odpoveďou sú technológie. Vďaka nim by už ošetrovateľky a sestry pracujúce v Zariadení pre seniorov Zobor nemali strácať čas so zdĺhavou byrokraciou. Tajomstvo sa skrýva v QR kóde, ktorý bol pridelený jednotlivým členom personálu. „Sestra keď príde ku klientovi, načíta si svoj kód na miniterminál – čiže identifikuje najskôr seba, potom identifikuje klienta a zaznamená činnosti, ktoré klientovi poskytne (podá liek, prevlečie posteľ, nakŕmi klienta). Každý zamestnanec, každý klient a každá pracovná činnosť má svoj QR kód,“ vysvetľuje Timea Galová z mestského úradu. Všetky pracovné úkony sa zapíšu do denného výkazu zamestnanca, aj do osobných kariet klientov.
Predtým si musela opotrovateľka po smene sadnúť k počítaču a všetky činnosti naklikať. „Všetky úkony si musela zapisovať ručne, aby to na konci pracovnej zmeny nahodila do jednotlivých kariet klientov,“ uvádza úrad.
Pred odovzdaním služby tak museli opatrovateľky stáť v rade, kým sa dostali k počítaču. Teraz stačí načítať údaje z miniterminálu a všetko sa automaticky uloží.
„Týmto krokom sme zefektívnili činnosť opatrovateliek aj zdravotných sestier v našom zariadení a minimalizovali čas strávený pri počítači. Aj v práci opatrovateliek pribúda administratívna činnosť, počas osemhodinového pracovného času je táto byrokracia na úkor klienta, ktorý je našou prioritou,“ vysvetlila Naďa Šimová, vedúca odboru sociálnych služieb mesta.
Teraz ľahko skontroluju kvalitu poskytovaných služieb a pracovný výkon opatrovateliek i sestier.
Každá akivita venovaná jednému zo 159 seniorov má byť nasnímaná v reálnom čase. „Záznam z tejto činnosti slúži pre interné účely, ale v prípade záujmu si rodinný príslušník klienta môže vyžiadať tieto záznamy“, povedala Libuša Mušáková, vedúca úseku sociálnych služieb Zariadenia pre seniorov Zobor. Zariadenie vlastní 13 miniterminálov v hodnote 2 420 eur. Daný počet pokryje všetkých zamestnancov na jednej službe.